WALKenergie Dunaújváros

Dunaújvárosban csak nálunk találkozhatsz ezzel a szabadalmaztatott edzőeszközzel, melyet nem az elektromos áram, hanem a te lábad hoz mozgásba.

Elhoztam Dunaújvárosba a WALKenergiet.

Hogy hogyan is zajlik nálunk egy edzés? Hát először is szól a zene, ami megcsinálja a hangulatot.

Természetesen bemelegítéssel kezdünk, de már a gyaloglópadon. Ezután elkezdjük a 45-50 perces órát. A menetelésünk közben változó tempójú zenére végezzük a különböző intenzivitású gyakorlatainkat. Már az első órán megtanítom a helyes testtartást és lépéstechnikát. Az edzés során minden izmot megmozgatunk. Levezetésként hasizomgyakorlatokat végzünk, majd nyújtunk, hogy az erősen igénybe vett izmainkban helyreálljon a vérkeringés.

Nagyon sok érv szól a gyaloglás mellett, melyekből párat ismertetek; erősíti a szívet és az érrendszert, javítja a tüdő és a légzés hatékonyságát, növeli az izomtömeget és az izomerőt, csökkenti a zsírtömeget, növeli a csontsűrűséget, kevésbé sérülésveszélyes, bárki végezheti – kortól, nemtől, testsúlytól függetlenül.

Pár szó a gyaloglópadról.

Míg a futópadoknál a gép adta az ütemet, addig a gyaloglógépnél az edzést végző személy diktálja a sebességet a saját izomerejével meghajtott padon.

Az edzőtermi futópadokkal szemben amik elektromosan működnek a gyaloglógép mechanikus hajtású. Míg a futópadoknál a gép adta az ütemet, addig a gyaloglógépnél az edzést végző személy diktálja a sebességet a saját izomerejével meghajtott padon. A gyaloglógép padja állandó 27 fokos dőlésszögben van beállítva, mert a fejlesztők a test anatómiája ás a fizikai terhelés szempontjából ezt az értéket határozták meg a legkedvezőbbnek. Edzéskor tehát nem a dőlésszöget, hanem a szalag ellenállását tudjuk szabályozni. Az edzés hatékonyságát növelhetjük kiegészítő gyakorlatokkal, vagy nagyobb ellenállás beállításával.

Edzéseinket gondosan összeállított zenékre tartjuk. A zenék tempóját az edzések témájára állítjuk össze és a koreográfia lépéseihez hol intenzívebb hol lassabb zenét választunk. Az ellenállás fokozásával a lassabb zenére is kemény edzést lehet végezni. Mindenki a saját maga tempójában halad, ha valaki elfárad akár lassíthatja a lépéseit, majd kis pihenés után újra felveheti az ütemet. Így a kezdők is bátran részt vehetnek az óráinkon. A gyaloglás során a törzs, far, comb és a vádli izmait dolgoztatjuk meg. Ám a karmunkával és az óra végén végzett hasizom gyakorlatokkal kiegészülve végig dolgoztatjuk az összes izmunkat.

WALKenergie Classic

Folyamatos gyaloglás különböző intenzivitással, a lépéshossz és a lépéstempó változtatásával, néha kocogással és változó ellenállás változtatásával.

WALKenergie Basic

Egyszerű, könnyen követhető lépéskombinációk, amik fokozatos terhelést biztosítanak az edzés során. Nem bonyolult, de a zsírégető mozgás garantált. :)

WALKenergie Aerobik Elements

Az aerobik kedvelőknek ajánlom. Az aerobik alaplépéseket kombinálom kicsit összetettebb, de követhető koreográfiával.

+36 (70) 949 7739